2024년 2월 졸업예정자 도서 대출중지 안내
2024.01.03

2024년 2월 졸업예정자 여러분께 알려드립니다.

먼저, 졸업을 축하드리며 그동안 학술정보원을 아껴주신 여러분께 감사드립니다.

학술정보원 규정 시행세칙 제8조에 의거하여, 2024년 1월 26일(금)부터 기존 학생증으로는 도서대출이 중지됩니다.

계속 도서 대출을 하고자하는 졸업생들은 졸업생대출증을 발급받아 이용하시기 바랍니다.

졸업생대출증 발급 절차는 아래와 같습니다.


                                                    -   아           래   -


1. 졸업생대출증 신청서 작성

  - 학술정보원 홈페이지 ▶ 게시판 ▶ 공개자료실 다운로드


2. 연회비 3만원 전용계좌 납부 (국민은행 853001-00-059568  예금주 : 세종대학교)

   연회비 입금후엔 반환되지 않으니 입금 전 신중히 결정하기 바라며, 신청자이름으로 입금

   연회비 입금후 빠른 시일내에 졸업생대출증을 신청해야하고 부득이한 경우 통합인포센터로 연락



3. 졸업생대출증 신청방법

 * 통합인포센터 방문신청

   - 신청서 1부, 졸업증명서 1부, 증명사진 1매, 신분증, 연회비 입금영수증

 * 이메일 신청

   - 신청서 파일(사진포함)

   - 졸업증명서 사본(스캔파일)

   - 연회비 입금영수증(송금확인증, 이체확인증, 현금자동입출금기 거래명세표 등 입금자, 입금계좌, 입금날짜가 표기된 출력양식) 스캔파일

   - 졸업생대출증 신청서, 졸업증명서, 연회비 입금영수증 스캔파일을 담당자 이메일(libcir@sejong.ac.kr)로 신청


4. 졸업생대출증 발급 후 대출서비스 1년간 이용 가능 (5책 10일, 연장 1회 가능)


5. 매년 연회비 납부 후 갱신

  - 신규 및 연장신청의 경우, 기존아이디로 연체도서 및 연체료가 있을 경우 반드시 도서반납 및 연체료납부 후 신청.


※ 신청 및 문의 : 학술정보원 2층 통합인포센터 ☎3408-3862


 

                                                   학 술 정 보 원 장


-------------------------------------------------------------------------------------------------------


This announcement is for those who are expected to graduate in February 2024.

First of all, congratulations on your graduation and thank you for using the library.

In accordance with the Enforcement Regulations of the library, book loans will be suspended with existing student ID cards from January 26, 2024.

Graduates who want to continue to borrow books should apply for a graduate's loan card and use it.

The procedure for issuing the graduate's loan card is as follows.


1. Fill out the application form for the graduate's loan card

  - Library website ▶ board ▶ File download ▶ [양식] 졸업생대출증 신청서 (2023.9.23.)



2. Payment of an annual fee of 30,000won to an exclusive account (Kookmin Bank 853001-00-059568 Depositor: Sejong University)

   The annual fee will not be returned after depositing, so please make a careful decision before depositing it, and deposit it with the applicant's complete name.

   After depositing the annual fee, you must apply for a graduate's loan card as soon as possible, and if not, you must contact the library information center.


3. How to apply for a graduate's loan card

 * Apply by visiting the library information center and bring the following:

  - 1 application form (print from the system), 1 graduation certificate, 1 ID photo, ID card, annual fee deposit receipt

 * Apply via email

  - Application form file (including ID photo)

  - Copy of graduation certificate (scan file)

  - Annual fee deposit receipt (such as remittance confirmation, transfer confirmation, ATM transaction statement, deposit account, and output form indicating the deposit date) scan file.

  - You can apply by sending the scan file of the graduation loan card application, graduation certificate, and annual fee deposit receipt to the person in charge at libcir@sejong.ac.kr.


4. Loan service is available for one year after the issuance of the graduate's loan card. (5 books, 10 days, one extension is possible)


5. Annual annual fee paid and renewed.

  - In the case of new and extended applications, if there are overdue books and late fees with existing IDs, you must apply after returning the book and paying the late fee.



※ Application and inquiries: Library Information Center, 2nd Floor,  ☎3408-3862



                                                        Director of Library